Zapytanie ofertowe nr 2/2023 na świadczenie usług medycyny pracy
Ząbki, 29 listopada 2023 roku
Zapytanie ofertowe nr 2/2023
Ośrodek Pomocy Społecznej w Ząbkach zaprasza do składania ofert w postępowaniu dotyczącym udzielania zamówienia wyłączonego spod stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych na:
świadczenie usług medycznych w zakresie medycyny pracy
wraz z badaniami diagnostycznymi i konsultacjami specjalistycznymi
dla kandydatów do pracy i pracowników
Ośrodka Pomocy Społecznej w Ząbkach
I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Ząbkach – jednostka organizacyjna Gminy Ząbki, ul. Wojska Polskiego 1, 05-091 Ząbki
Dane teleadresowe:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Ząbkach – jednostka organizacyjna Gminy Ząbki,
ul. Wojska Polskiego 1, 05-091 Ząbki
e-mail: ops@zabki.pl
telefon: 22 510 98 03
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Niniejsze Zapytanie ofertowe, jak również Załączniki do Zapytania stanowiące integralną jego część, a w dalszej kolejności ogłoszenie o wyborze Wykonawcy umieszczone będą na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Ząbkach pod adresem: https://opszabki.pl/bip/ (dalej „BIP OPS Ząbki”) .
-
Przekładając swoją ofertę Wykonawca akceptuje w całości i bez zastrzeżeń warunki realizacji zamówienia określone w niniejszym Zapytaniu ofertowym nr 2/2023 wraz z wszystkimi załącznikami stanowiącymi jej integralną część.
-
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
-
Wykonawca zobowiązuje się wykonywać przedmiot zamówienia z należytą starannością ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi mu metodami i środkami rozpoznania chorób oraz zasadami etyki zawodowej, respektując prawa badanego, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zawartymi w szczególności:
a) Ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465),
b) Ustawie z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy (Dz.U. 2022.0.437),
c) Rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzenia badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie Pracy (Dz.U. z 2023 r., poz. 607).
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zapytaniu mają zastosowanie przepisy ustawy Kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2023r. Poz. 1610 z późn. zm.).
III. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
-
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego.
-
Niniejsze Zapytanie ofertowe nie znajduje zastosowania do udzielania zamówień, które podlegają stosowaniu ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1605 ze zm.)
IV. SŁOWNIK UŻYTYCH POJĘĆ I DEFINICJI
-
Wykonawca/ Oferent – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej oraz podmioty występujące wspólnie, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego objętego niniejszym postępowaniem, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.
-
Zamawiający - Ośrodek Pomocy Społecznej w Ząbkach – jednostka organizacyjna Gminy Ząbki.
-
Cena ofertowa (oferty) – cena za wykonanie całości obowiązków składających się na przedmiot zamówienia zaoferowana przez Wykonawcę, który złożył ofertę, przy czym jest to cena w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 Ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług.
-
Oferta – komplet dokumentów, których wzory stanowią załączniki do niniejszego Zapytania, tj. Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy, Załącznik nr 2 – Oświadczenie Wykonawcy, Załącznik nr 3 – Wykaz badań diagnostycznych oraz konsultacji specjalistycznych wraz z cenami.
V. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
-
Przedmiotem zamówienia jest:
świadczenie usług medycznych w zakresie medycyny pracy wraz ze świadczeniem usług medycznych obejmujących badania laboratoryjne i diagnostyczne w zakresie niezbędnym do wydania orzeczeń lekarskich oraz konsultacje specjalistyczne polegające na:
a) wykonywaniu profilaktycznych badań lekarskich: wstępnych, okresowych i kontrolnych, o których mowa w Kodeksie Pracy i przepisach wykonawczych;
b) wydawanie orzeczeń lekarskich do celów określonych w Kodeksie Pracy i przepisach wykonawczych, stwierdzających:
- brak przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na określonym stanowisku pracy
lub
- przeciwwskazania zdrowotne do pracy na określonym stanowisku pracy.
-
Szacunkowe ilości i rodzaje badań pracowników, którzy mają zostać objęci przedmiotową usługą medyczną zostały przedstawione w Załączniku nr 3 do niniejszego Zapytania.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany (zmniejszenia lub zwiększenia) liczby pracowników skierowanych na badania, tym samym zmiany ilości i rodzaju badań w przypadku, gdy nastąpi taka konieczność.
-
TERMINY WYKONANIA ZAMÓWIENIA I PODWYKONAWSTWO
-
Oferty należy składać do dnia 12 grudnia 2023 roku, do godz. 8:00 w jednej z trzech dopuszczalnych wersji:
a) w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Zapytanie ofertowe nr 2/2023 na usługi medycyny pracy. Otwarcie: 12 grudnia 2023 roku o godz. 8:30” osobiście w siedzibie Zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wojska Polskiego 1, 05-091 Ząbki, w Kancelarii (1. piętro) w godzinach pracy Ośrodka (poniedziałki: 10:00-18:00, wtorek-czwartek: 8:00-16:00, piątki: 7:00-15:00).
b) za pośrednictwem Poczty Polskiej w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Zapytanie ofertowe nr 2/2023 na usługi medycyny pracy. Otwarcie: 12 grudnia 2023 roku o godz. 8:30” na adres siedziby Zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wojska Polskiego 1, 05-091 Ząbki. Za datę złożenia oferty liczy się data dostarczenia przesyłki do Zamawiającego.
c) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ops@zabki.pl, w tytule maila: „Zapytanie ofertowe nr 2/2023 na usługi medycyny pracy”, z informacją w treści, że załączniki stanowią ofertę do Zapytania ofertowego z terminem otwarcia w dniu 12 grudnia 2023 roku o godz. 8:30. Oferta musi być opatrzona podpisem elektronicznym.
-
Oferty muszą być przygotowane w języku polskim oraz zgodnie ze wzorami będącymi Załącznikami: nr 1, nr 2 oraz nr 3 do niniejszego Zapytania, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Oferenta (w przypadku podpisu odręcznego: wraz z pieczątką imienną oraz firmową; w przypadku złożenia oferty elektronicznie: z podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do reprezentowania firmy).
-
Zawarcie Umowy nastąpi niezwłocznie, tj. w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od dnia ogłoszenia wyboru Wykonawcy.
-
O miejscu i terminie podpisania Umowy, Oferent zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w Formularzu ofertowym.
-
Ogłoszenie wyboru Wykonawcy nastąpi najpóźniej w dniu 12 grudnia 2023 roku do godz. 16:30 na stronie BIP OPS Ząbki.
-
Umowa z Wykonawcą zostanie zawarta na czas określony z 2-miesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.
-
Umowa obowiązywać będzie od dnia 1 stycznia 2024 roku do 31 grudnia 2027 roku.
-
Wykonawca gwarantuje niezmienność cen świadczonych usług będących przedmiotem niniejszego Zapytania przez pierwszy rok obowiązywania umowy, tj. od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku.
-
Po pierwszym roku trwania Umowy Zamawiający dopuszcza zmianę stawek realizowanych przez Wykonawcę usług do wysokości waloryzacji usług oraz płacy minimalnej.
-
Zamawiający nie wyraża zgody na powierzenie realizacji przedmiotowego zamówienia, bądź jego części, podwykonawcom.
-
ZASADY I WARUNKI REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
-
W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca będzie przygotowywał i przekazywał Zamawiającemu wraz z fakturą imienny wykaz osób korzystających z usług medycznych w okresie, za który dana faktura została wystawiona wraz ze szczegółowym wykazem wykonanych badań, z uwzględnieniem poszczególnych cen oraz sumy należności za przeprowadzenie poszczególnych świadczeń u danego pracownika w ramach Umowy.
-
Wynagrodzenie za faktyczne wykonanie, w okresie za jaki wystawiono faktury, badania i świadczenia będzie płatne na podstawie faktur VAT prawidłowo wystawionych (po upływie każdego miesiąca) i dostarczonych na koszt Wykonawcy. Płatność nastąpi w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury przez Zamawiającego w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy podany na fakturze. Za dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
-
Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy w ramach własnej placówki świadczyli usługi medyczne opisane w pkt V ust.1 Zapytania, na podstawie poniższych warunków:
a) podstawą udzielenia świadczenia jest opatrzone datą i pieczęcią Zamawiającego imienne skierowanie, wystawione przez upoważnionego pracownika Zamawiającego zgodnie z § 4 Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie prowadzenia badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie Pracy (Dz.U. z 2023 r., poz. 607 z późn. zm.), zawierające w szczególności określenie stanowiska pracy, na którym pracownik jest zatrudniony/ubiega się o zatrudnienie, informacje o występowaniu na stanowisku pracy czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych.
b) Przyjęcie pracownika Zamawiającego na badania i wykonanie badań diagnostycznych następuje poprzez rejestrację telefoniczną u Wykonawcy.
-
Zmawiający wymaga, by ceny jednostkowe netto zawarte w formularzu ofertowym (stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania) były stałe przez pierwszy rok trwania umowy, tj. od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku.
-
Dla potrzeb wydania orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku Zamawiający dopuszcza wykonanie innych badań i konsultacji, poza zakresem objętym w formularzu cenowym. W przypadku zaistnienia powyższej sytuacji, usługa medyczna zostanie wyceniona według aktualnie obowiązującego cennika Wykonawcy.
-
Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania umowy i w tych warunkach Wykonawca nie ma prawa żądać uzupełnienia do wartości wynagrodzenia umownego.
-
Realizacja usług medycznych będzie wykonywana codziennie w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Zgodnie z § 2 ust. 2 Rozporządzenia MZiOS z dnia 30 maja 1996 r. lekarz prowadzący badanie może poszerzyć jego zakres o dodatkowe specjalistyczne badanie konsultacyjne oraz badania dodatkowe, a także wyznaczyć krótszy termin następnego badania, niż to określono we wskazówkach metodycznych, jeżeli stwierdzi, że jest to niezbędne dla prawidłowej oceny stanu zdrowia osoby kierowanej na badania. W takiej sytuacji zgodnie z § 2 ust. 3 Rozporządzenia badanie konsultacyjne oraz dodatkowe stanowią cześć badania profilaktycznego.
-
Pracownicy Zamawiającego będą informowani o podejrzeniu procesu chorobowego, który nie wynika z warunków pracy, celem zgłoszenia się do lekarza POZ lub lekarza prowadzącego i przeprowadzenia właściwego postępowania diagnostyczno-leczniczego.
-
Badania lekarskie kończą się wydaniem orzeczenia lekarskiego w formie zaświadczenia:
- brak przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na określonym stanowisku,
- przeciwwskazania zdrowotne do pracy na określonym stanowisku.
-
Wykonawca zapewnia bieżącą realizację usług medycznych, w szczególności dyżur od poniedziałku do piątku lekarza uprawnionego do wykonywania badań profilaktycznych oraz zastępstwa w razie czasowej nieobecności lekarzy specjalistów.
-
Orzeczenia lekarskie kończące badania profilaktyczne wydawane będą w formie zaświadczeń według wzorów określonych w załącznikach do Rozporządzenia, o którym mowa w pkt. II ust. 4 lit. c) Zapytania.
VIII. ZASADY UCZESTNICTWA W ZAPYTANIU OFERTOWYM
-
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności leczniczej, w tym wykonywania zadań służby medycyny pracy i są wpisani do właściwego rejestru zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2023 poz. 991 z późn. zm.).
b) dysponują bazą lokalową (placówką medyczną) w Gminie Ząbki, umożliwiającą pełen zakres usług medycznych będących przedmiotem niniejszego zamówienia. Pomieszczenia przeznaczone do realizacji zamówienia muszą odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. 2022 poz. 402).
c) dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, tj. personelem lekarskim, pielęgniarskim i innymi, posiadającymi odpowiednie kwalifikacje oraz uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej realizację zamówienia.
-
Każdy Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
-
Zamówienia udziela się Wykonawcy, który zaoferował najniższą cenę oraz dostępność co najmniej jednej placówki na terenie Gminy Ząbki celem realizacji przedmiotu zamówienia.
-
Dysponowanie placówką medyczną w Gminie Ząbki, spełniającą warunki przedmiotu zamówienia, stanowi obligatoryjne kryterium dopuszczenia oferty do rozpatrzenia.
-
Wykonawca wraz z ofertą i załącznikami przedłoży projekt umowy na świadczenia usług medycznych uwzględniając wymagania Zamawiającego zawarte w niniejszym Zapytaniu ofertowym.
-
Oferent pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni od dnia otwarcia ofert.
IX. PRZESŁANKI ODRZUCENIA OFERTY
-
Zamawiający odrzuci ofertę złożoną przez Oferenta:
a) gdy oferta jest niezgodna z wymaganiami określonymi w Zapytaniu;
b) gdy oferta jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
c) gdy treść oferty jest niezgodna z wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentach Zamówienia,
d) który nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa;
e) oferta zawiera omyłki w obliczeniu ceny, których ni można poprawić jako oczywiste omyłki rachunkowe;
f) oferta została złożona po wyznaczonym terminie, w niewłaściwym miejscu lub niewłaściwej formie.
X. ZASADY KOMUNIKACJI Z ZAMAWIAJĄCYM
-
Wszelka korespondencja związana z Zapytaniem ofertowym będzie prowadzona za pośrednictwem komunikacji elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazanej w pkt. I., aby można było bezspornie ustalić kto jest nadawcą korespondencji.
-
Oferent może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego w terminie 3 dni roboczych przed wyznaczonym w Zapytaniu ofertowym terminem składania ofert. Po tym czasie Zamawiający ma prawo pozostawić wniosek bez odpowiedzi.
-
Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później niż na 2 dni robocze przed terminem składania ofert.
-
Wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego należy przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: ops@zabki.pl w tytule umieszczając identyfikację przedmiotu korespondencji, tj.: „Zapytanie ofertowe nr 2/2023”.
-
Osobą wskazaną do kontaktu w sprawie niniejszego Zapytania jest Julita Zawadzka – telefon: 22 510 98 16.
XI. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
-
Kryterium oceny:
a) cena: 80%
b) lokalizacja: 20%
-
W zakresie lokalizacji ocenie podlegać będzie:
- spełnienie kryterium dopuszczenia do zamówienia publicznego: dysponowanie placówką medyczną spełniającą warunki przedmiotowego zamówienia zlokalizowaną w Gminie Ząbki, za co Oferent zostanie dopuszczony do oceny oferty,
- za każdą dodatkową placówką medyczną zlokalizowaną w Gminie Ząbki oraz spełniającą warunki przedmiotu zamówienia, Oferent otrzyma 2 pkt.
-
Oferta złożona po terminie wskazanym w pkt. VI ust. 1 nie zostanie wzięta pod uwagę przy wyborze Wykonawcy.
-
Oferent zobowiązany jest do nieujawniania wszelkich informacji o Zamawiającym uzyskanych w związku z realizacją umowy, pochodzących od Zamawiającego, instytucji publicznych, samorządowych jednostek organizacyjnych lub osób związanych z Zamawiającym jakimkolwiek stosunkiem fizycznym lub prawnym, a także przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych i przepisów dotyczących informacji prawnie chronionych.
-
Obowiązek, o którym mowa w pkt. VIII ust. 3 jest nieograniczony w czasie. Jego uchylenia z każdym czasie w całości lub części może dokonać Zamawiający w formie pisemnej.
-
Zamawiający ma prawo wypowiedzieć przedmiotową umowę bez zachowania terminu, o którym mowa powyżej, jeżeli Wykonawca będzie naruszał postanowienia Zapytania, a także w przypadku niewykonania i/lub nienależytego wykonania przez Wykonawcą usługi szerzej opisanej w umowie. Rozwiązanie umowy następuje z dniem doręczenia pisma rozwiązującego na adres wskazany w umowie. W przypadku odbioru pisma za datę doręczenia uznaje się datę pierwszego awiza.
-
Niezależnie od ust. 5 powyżej Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku:
a) zaprzestania działalności, likwidacji, ogłoszenia upadłości lub rozwiązania przedsiębiorstwa Wykonawcy;
b) utraty przez Wykonawcę możliwości wykonywania świadczeń z zakresu medycyny pracy;
c) wadliwego wykonania przez Wykonawcę przedmiotu umowy i zaniechania zmiany sposobu jego wykonania mimo upływu terminu na dokonanie zmiany wyznaczonego przez Zamawiającego;
d) w razie zaistnienia zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w terminie 14 dni od powzięcia wiadomości o wskazanych okolicznościach. W tym przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego tytułu wykonania części umowy.
-
Zamawiający zastrzega możliwość odwołania postępowania o udzielenie zamówienia w każdym czasie bez podania przyczyny, a Wykonawcy nie przysługuje wobec Zamawiającego w takim przypadku żadne roszczenie.
XII. KLAUZULA INFORMACYJNA
Zamawiający, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) dalej „RODO”, informuje, że:
-
Administratorem danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Ząbkach (05-091) przy ul. Wojska Polskiego 1.
-
Kontakt do inspektora ochrony danych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Ząbkach: Radosław Wasilewski, e-mail: radoslaw.wasilewski@zabki.pl
-
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. B RODO w celu przeprowadzenia postępowania, zawarcia i wykonywania umowy oraz po zakończeniu obowiązywania umowy w czasie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania.
-
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
a) dostępu do dotyczących jej danych osobowych,
b) sprostowania danych osobowych,
c) usunięcia w sytuacjach określonych w art. 17 ust. 1 RODO z zastrzeżeniem art. 17 ust. 3 RODO,
d) ograniczenia przetwarzania,
e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
f) do cofnięcia zgody na dalsze przetwarzanie jej danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
g) wniesienia skargi do organu nadzorczego o ile żądania nie są ewentualnie nieuzasadnione lub nadmierne oraz nie ograniczają ich, bądź wykluczają inne przepisy.
-
Podanie danych osobowych jest dobrowolne w celu udziału w postępowaniu, zawarcia i wykonywania umowy łączącej Zamawiającego z Wykonawcą, aczkolwiek odmowa ich podania uniemożliwia podjęcie współpracy pomiędzy w/w stronami.
Załączniki:
1 - Formularz ofertowy
2 - Oświadczenie wykonawcy
3 - Wykaz badań